Артисты: Скрябин

skryabin.jpgТехно-романтичний “Скрябін” народився 30 травня 1989 року в Новояворівській “Студії патологічної тиші” (“СПаТи”) під час запису пісні “Чую біль”. Його прямим попередником був панковий “Voіce of Hell”, а своїм іменем він зобов’язаний звукорежисерові Олександру Скрябіну. 

Свій перший концерт співак-поет Андрій “Кузьма” Кузьменко (17.08.69), клавішник-композитор Сергій “Шура” Гера (08.01.74) і клавішник, поет Ростислав “Рой” Домішевський (30.01.71) дали на львівському рок-фестивалі “Вивих-90” - з того часу “Скрябіна” вважають своїм і рокери, і попсовики, і диск-жокеї. На “Червоній руті-91” в Запоріжжі, з новою назвою “Андрій Кілл” ( а саме Кузьма з мінусівкою “Скрябіна” ), проект став третім в категорії поп-виконавців.

Невдовзі “Скрябін” перебрався із “Студії Лева” під дах концертного атентства “Ростислав-Шоу” і отримав можливість активного гастролювання. Розвал цієї структури не дозволив завершити альбом “Технофайт” - “Скрябін” повертається до “Студії Лева” і до 1993 року дописує, розпочатий ще три роки тому, альбом “Мова риб”. За підсумками того ж 93-го року “Скрябін” був визнаний другим поп-гуртом України (слід за “Анною-Марією”), а через рік найкращим вже в новій номінації танцювальної музики. Свій другий альбом “Птахи” гурт записував вже в Києві на студії “Нова”, на касетці його розтиражувала фірма “Київ-Євростар”. Після поїздки до ФРН музиканти захопилися новою музичною течією “рейв” і Шура започаткув паралельний проект “Молотов-20” (від назви автомобіля М-20 “Побєда”, на якому їздили до Берліна і який ще довго стояв покинутий недалеко від Рейхстагу).

Після того як фірма “Caravan CD” випустила дописаний альбом “Птахи” на компакт-дискові, на касетці його передрукувала і фірма НАК. З кінця 1995 року “Скрябін” для “Caravan CD” записував новий двотомний альбом “Казки”. Влітку 1996 року музиканти отримали “Золоту Жар-птицю” Таврійських Ігор як кращий поп-гурт України. В січні 1997 року на касетках альбом “Казки” розтиражувала фірма НАК; одночасно Кузьма дебютував на каналі УТ-2 як ведучий музичної сторінки в недовговічній програмі “Бомба”.

“Скрябін” вдруге лідирував в опитуванні експертів на здобуття премії “Золота Жар-птиця” в номінації “краща поп-група”, та в результаті некомпетентності журі та закулісних інтриг отримав перо Жар-птиці як... кращий альтернативний гурт. Тоді ж з’явився довгоочікуваний альбом “Molotov-Zwanzіg”, що був випущений фірмою “Київ-Євростар”. Восени “Скрябін” розірвав контракт з “Новою” і перейшов під опіку “Таврійських Ігор”, під дахом котрих знову розвернув свою власну студію звукозапису “СПаТи”; розпочалася робота над новими альбомами - “Танець пінгвіна”, складений з танцювальних реміксів та “Seks” (останній в рамках проекту “М-20”).

З подачі “Таврійських Ігор” “Скрябін” подружився з Партією зелених і приймав активну участь в їхній рекламній кампанії. Не дивно, що літом на “Золоту Жар-птицю” гурт номінувався в п`яти категоріях. В березні 1999-го музиканти презентували свій черговий альбом “Хробак”, що був випущений лейблом NAC у двох варіантах. До кінця року лейбл Boom Records випустив CD з перезаписаним наново альбомом “Технофайт”. Влітку 2000-го під час запису панк-альбому “Стриптиз” музиканти розсварилися між собою - промайнув слух про розпад “Скрябіна”. Та врешті музиканти дійшли згоди - Рой більше не виходитиме на сцену з гуртом, проте залишиться його директором. Кузьма з Шурою та сесійними “живими” музикантами досить швидко випродукували альбом “Модна країна” з нетиповим для “Скрябіна” саундом. В жовтні 2001-го студія “СПаТи” власним коштом випустила на компакт-дискові попередній альбом “Стриптиз”, а невдовзі побачив світ і сольник Шури “Mechanical Love”.

Також лейбл “Атлантік” випустив міні-збірник “Спатанка #1. Вафlee або печиво в клітинку” - записи різноманітних панківських проектів студії “СПаТи”, що відзначалися ненормативною лексикою в текстах. До кінця року закінчився контракт з “Таврійськими Іграми” і студія “СПаТи” знову стала віртуальною. Проте це не завадило “Скрябіну” швидко знайти нових покровителів у вигляді виборчого блоку “Команда Озимого Покоління” - до весняних виборів терміново був записаний і видрукуваний альбом “Озимі Люди”, пілотований відразу п’ятьома (!!!) відеокліпами. Заради цього була відкладена робота над проектом “Козак Диско”, над яким Кузьма працював ще від весни 2001-го. Його відео-промоція, під патронатом продюсерського центру Олександра Пономарьова “З ранку до ночі”, розпочалася в квітні.